Polestar 2 har på senare tid börjat dyka upp lite här och var den senaste tiden så nu är det dags för en provkörning av den. Modellvarianten av Polestar som provkördes var single motor versionen som troligtvis kommer att bli volymmodellen av 2.
Till att börja med känns utsidan och inredningen i bilen väldigt mycket Volvo vilket inte är så konstigt med tanke på att det till stora delar är mycket Volvo i båda Polestar modellerna som finns till exempel ratten är mer eller mindre samma som i Volvo XC40 bara att det är en annan logga i mitten. Kvalitetsmässigt när man klämmer och känner på interiören om man jämför med en annan Kina byggd bil som visserligen är mycket billigare alltså MG ZS EV är hoppet inte jättestort mellan bilarna interiör mässigt. Däremot är inredningen i Polestar mycket bättre än i VW ID4 och en liten rolig detalj är mönstret på instrumentpanelens inlägg.
Körmässigt är också Polestar 2 bättre i högre hastigheter än både ID4 och MG men den varianten som kördes var utan Performance Pack och justerbara Öhlins stötdämpare. Men standardversionens komfort är nästan lite svår att beskriva ibland är den nästan lite för stötig på ojämna vägar och på släta vägar är den mer mjuk. Men den är ganska rolig att köra på landsvägar även om VW ID3 är snäppet roligare på småvägar. Däremot har den framhjulsdrivna versionen svårt att få ner kraften i marken på grund av vridet så den spinner gärna. I det stora hela är Polestar 2 en ganska trevlig bil med vissa brister och personligen föredrar jag den framför VW ID4.